// Van bezoeker naar klant…
Websitebezoekers zijn leuk maar wat als die bezoekers uiteindelijk zonder iets te doen weer vertrekken? Conversieoptimalisatie (CRO) zorgt ervoor dat je meer rendement haalt uit jouw website of webshop.
Hoe we dit doen?
Door alle mogelijke obstakels in een website of webshop weg te nemen en het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken om een aanvraag of aankoop te doen. Vooraf is het belangrijk om inzicht te krijgen in zaken als; welke pagina’s worden er bezocht, waar haken bezoekers af, werkt de website of webshop naar behoren? Al deze zaken worden geanalyseerd om hierop vervolgens te anticiperen.
// Testen met effectieve tools…
Testen is van essentieel belang voor conversieoptimalisatie. Hiervoor maken we gebruik van diverse tools welke op jouw website of webshop worden geïnstalleerd. Hiermee krijgen we vooraf duidelijke inzichten, en tijdens optimalisatie een duidelijke rapportage of aanpassingen wel of niet werken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met diverse tools de bezoekers een andere versie van een betaalpagina, homepagina of productpagina te laten zien om zo te kijken welke versie het beste werkt (A/B testen). Op basis van deze statistieken kunnen we meten en vervolgens besluiten om aanpassingen binnen een website of webshop uit te voeren.